Xenon 4 XL

Xenon 4 XL jest jedynym wiatrakowcem mogacym zabrać na pokład trzy osoby.





The Xenon 4 XL replaces the previous known Xenon 2 and 3 XL. It uses the efficient Xenon 4 airframe, internally reconfigured for up to three passengers adhering to the new 560 kg MTOW regulations. Over the last 13 years the XENON became an icon for flying qualities. It is a combination of the highest standards of safety and ergonomics design. The cabin is manufactured from carbon into a one piece monocoque structure, similar to a Formula 1 racing car, providing additional safety to the Crew.

The central box has been redesigned to accommodate the central pilot position and the comfortable and ergonomically shaped seats together with the high class internal finishing ensures that your flight is pleasant all the way. As well the new back seats are more comfortable than before and more reclined. Passengers will also enjoy a new footrest. The instrument panel and control systems are fully redesigned, modern and ergonomic and the doors have been changed in Form, Size and Fixation.The Xenon 4 XL is supported by a professional team to ensure after sales service and maintenance to the clients i.e. with an online parts ordering system. As well it is manufactured in an industrial manner, complying with ISO9001 procedures. The industrialization process in place, allows a high level of precision and repetitive actions. In conjunction with its high cruising speed and the improved aerodynamics the new Xenon 4 XL could also be used for long distance travelling with ease. Off course the Xenon 4-XL is also a fabulous single or double seat with great space for luggage. The use of this version may be subject to specific rules and regulations in your country.

Silnik CA 912 ULS-T zbudowany na bazie silnika ROTAX 912 ULS

Silnik CA 912 ULST jest zbudowany przez ARGO.Aero w oparciu o uznany poprzednio silnik 912 RST, w który wyposażono ponad 150 wiatrakowców Xenon Tym jako bazę wykorzystano mocniejszy - 100 konny silnik ROTAX 912 ULS. Koncept silnika RST (obecnie ULST) przeszedł długą drogę i obecnie jest produkowany w zoptymalizowanej, przemysłowej technologii. Specjalnie zaprojektowane narzędzia pomagają w wykonaniu wyskoiej jakości systemu wydechowego obecnie dostępnego również z dodatkowym tłumikiem dla szczególnie wymagających przepisów Unii Europejskiej.

Projekt był testowany w różnych warunkach klimatycznych i spełnił najbardziej rygorystyczne próby. Silnik pracuje w optymalnym zakresie temperaturowym co jest szczególnie istotne dla wydechu, obecnie jest poddany ochronie praw autorskich. ROTAX 912 ULS posiada większą pojemność cylindrów (1,4 w odróżnieniu do 1,2 przy ROTAX 912) dzięki czemu może produkować znacznie większy moment obrotowy przy nizszych obrotach. Ten silnik ma ugruntowaną renomę i jest niezawodny. Moc jest ograniczona poprzez doładowanie na poziomie mapy 40" do 145 KM. W Xenonie 4 moc jest ograniczona do mapy 39" dzięki czemu uzyskujemy 135 KM, zalecaną mocą nieprzerwaną jest 38" i 125 KM. W przypadku modelu XL silnik jest przygotowany do oddawania pełnej mocy 145 KM. Do tak mocnej jednostki dobraliśmy dwa dedykowane śmigła Kaspar 2/3 o stałym skoku oraz Kaspar 2/3 P-LT o przestawianym skoku regulowanym za pomocą elektronicznego modułu. W podstawowej konfiguracji uzywamy śmigła o stałym skoku zoptymalizowanym do osiągania dobrego wznoszenia oraz wysokiej prędkości. To śmigło gwarantuje prostotę obsługi, lekkość i niezawodność. Ten wariant stosujemy również w przypadku maszyn GEO z dodatkowym alternatorem. Śmigło o zmiennym skoku jest pozostawione jako dodatkowa płatna opcja. Hydro elektryczny moduł jest zintegrowany z przyjaznym pilotowi modułem sterowania. To śmigło pozwala osiągać znacznie większą prędkość i znacząco zmniejszyć zużycie paliwa. Odbywa się to kosztem 7 kg wagi dodatkowej. Śmigło posiada w komplecie stożek.