Xenon i "Cud niemieckiej techniki"


Szerszy stabilizator poziomy: Słabością pierwszych wiatrakowców był "power push over". Napór silnika przechylał wiatrakowiec, przez co zwalniały obroty rotora, albo prowadził do oscylacji.

Podniesienie kabiny w stosunku do silnika, czyli do centralnej linii ciągu jest najlepszym rozwiązaniem dla statków powietrzych. Dlatego dla rozwiązania problemu power "push over" lepszą odpowiedzią jest dodanie statecznika poziomego.


Wiatrakowiec Xenon posiada o wiele szerszy stabilizator, przez co zachowana jest maksymalna stabilizacja. Trzeba również zauważyć, że wysokość stablilizatora jest bezpośrednio związana z linią centralną ciągu śmigła, żeby zmaksymalizować jej efektywność.To jest zdecydowanie najlepsze rozwiązanie na rynku.


 
 
 

Podwójne belki ogonowe: Kiedy cały poziomy stabilizator oraz stery ogonowe są przymocowane na pojedynczej wygiętej rurze, występują wibracje.

Podwójne belki ogonowe są o wiele mocniejsze oraz prawie wolne od wibracji. Wiatrakowiec Xenon posiada stabilizatory twarde jak skała, które posiadają podwójne stery dla większej kontroli.


O wiele lepsza widoczność: Radość z latania oraz użyteczność wiatrakowca płynie z możliwości oglądania otaczających nas obiektów. Wiatrakowce Xenon maksymalizują widoczność dzięki o wiele większej przedniej szybie która zakrzywia się na bokach, szybkach na spodzie  oraz w dachu, co przekłada się bezpośrednio na lepsze odczucia podczas lotu.

Zdolność widzenia pasa startowego pod sobą, pomogła wielu nowym pilotom ocenić i szybciej opanować sztukę lądowania.


 

Szerszy rozstaw kół: Z długim rotorem który wiruje nad naszymi głowami, wiąże się ogromna siła, z którą trzeba sobie poradzić podczas lądowania(dobiegu) wiatrakowca.

Szerszy rozstaw kół wiatrakowca Xenon daje Ci o wiele lepszą stabilizację szczególnie podczas startowania oraz lądowania na trawie. Dzięki temu możesz bez strachu poruszać się po nierównym lotnisku.







Większy prześwit: Lądowanie na trawie, nawet z nierównym podłożem to nie problem dla wiatrakowca Xenon. Mamy pod tym względem ponad dwukrotną przewagę nad konkurencją.

Należy zwrócić uwagę na to, że konkurencja stosuje pojedynczą belkę ogonową zakrzywioną pod śmigłem, przez co prześwit zostaje znacznie zmiejszony. Ta belka ogonowa idzie znacznie niżej niż kabina i po prostu uderza o ziemię jeśli pole nie jest dość równe i gładkie.

Znamy pilota, który wiele zawdzięcza dodatkowemu prześwitowi. Musiał on wylądować na zaoranym polu, ale był w stanie przejechać przez bruzdy wzdłuż rowu nawadniającego i dotrzeć do drogi bez dodatkowej pomocy co byłoby niemożliwe z rozwiązaniem konkurencji.


Więcej miejsca dla pilota: Szersza kabina, ze zwiększoną ilością miejsca pomiędzy siedzeniami jest główną zaletą wiatrakowca Xenon związaną z komfortem podczas lotu. Nie trzeba na siłę zaprzyjaźniać się z pasażerem.

Pomiędzy siedzeniami znajdziemy również wygodny podłokietnik.

Ukrytym plusem zastosowania szerszej kabiny jest to, że środkowy tunel jest o wiele większy. To sprawia, że dostęp do wszystkich kabli oraz czujników jest łatwiejszy. Spędziliśmy wiele godzin, aby usunąć usterkę wewnątrz tunelu wiatrakowca Cavalon, natomiast w wiatrakowcu Xenon to zajmuje tylko chwile.


Silnik jest częścią w Cavalonie, której nie trzeba było udoskonalać. Otwarty tył wiatrakowca Xenon nie wygląda tak opływowo jak w Cavalonie, ale eliminuje problem przegrzania, który występował w Cavalonie.

Cud niemieckiej inżynierii, w którym silnik, turbo i chłodnice oleju znajdują się w maleńkim stożku przedziału, okazuje się koszmarem, kiedy próbujemy dotrzeć do komponentów, aby je sprawdzić lub obsłużyć.


To dzięki konstrukcji Xenona na pierwszy rzut oka możemy zobaczyć przepływ paliwa oraz filtry paliwa. To niesamowite, o ile łatwiejsza jest obsługa silnika w naszym wiatrakowcu.